loading...
★★★هواداران بارسلونا★★★
رامین بازدید : 34 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (2)
مصاحبه

هافبک بارسلونا از انگیزه بالای بازیکنان برای قطعی کردن قهرمانی در ورزشگاه ویسنته کالدرون سخت گفت و البته نسبت به سختی مصاف با تیمی که سومی اش را قطعی کرده هشدار داد.

ليگ در دستان بارساست و تياگو آلكانتارا در نشست خبری با تاکید بر این مساله گفت: «قهرمانی در لالیگا يك پاداش بزرگ است، يك عنوان عالي. ما به شدت خواهان كسب آن هستيم و به خوبي از اهميتي كه دارد آگاهيم. براي بدست آوردن اين عنوان تمام فصل جنگيده ايم. سال قبل آن را از دست داديم و امسال دوباره آن را مي خواهيم. اين عنوان براي ما دوست داشتني است، بعضي اوقات آنقدر به بردن عادت مي كني كه شايد قهرماني ديگر ارزشي نداشته باشد، ولي من به شما مي گويم كه اينجا در بارسا ما مي دانيم كه مواجهه با حريفان مختلف و بردن اين همه بازي چقدر دشوار بوده است».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

كالدرون در اولويت

بارسا براي بالا بردن جام قهرماني به لغزش رئال در مقابل اسپانيول و يا پيروزي در بازي يكشنبه مقابل اتلتيكو مادريد نيازمند است. تیاگو درباره این مساله گفت: «سواي هر نتيجه اي كه رئال مادريد به دست آورد، بازي با اتلتيكو براي ما بزرگترين بازي است. رفتن به كالدرون و پيروزي در آنجا هيچگاه كار ساده اي نبوده است. اتلتيكو مادريد سال آينده در ليگ قهرمانان حضور دارد و همچنين فيناليست اين فصل كوپا دل ري نيز هست. آنها فرصت زيادي براي تمركز بر روي فينال جام حذفي دارند و من اطمينان دارم كه بازي سختي در انتظار ما خواهد بود».

رامین بازدید : 45 جمعه 20 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
تمرینات

بارسا در بازی های برابر اوساسونا، سویا، اتلتیکو مادرید، گرانادا، سویا ( در نیو کمپ ) و بتیس توانست تا به خوبی جریان بازی را به سود خود تغییر دهد.

بازی های بارسلونا در این فصل در بردارنده شماری از بازی هایی بود که بارسا توانست در آن شکست را با پیروزی عوض کند. در اینجا به اشاره مختصری از این بازی ها می پردازیم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

تماشایی ترین بازی در پیزخوان

اولین نمونه از این بازی ها، در نخستین بازی های این فصل رقم خورد. بارسا در دومین هفته از سری بازی های لالیگا و در برابر اوساسونا توانست تا شکست یک بر صفر تا دقیقه 74 را به کمک دو گل از لیونل مسی، با پیروزی عوض کند. سه هفته بعد، در ورزشگاه سانچز پیزخوان، کار حتی از این هم دشوار تر شد و تیم تا دقیقه 47 با نتیجه 2-0 از حریف خود عقب بود و تا دقیقه 88 توانست یک گل خورده را جبران کند. در لحظات پایانی، دو گل از سسک و ویا سه امتیاز این بازی جذاب را به آبی اناری ها هدیه کرد (3-2).

رامین بازدید : 85 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

قوزک پای این بازیکن برزیلی دچار پیچ خوردگی شده است و حضور او در بازی یکشنیه شب یعنی آخرین بازی پیش فصل مقابل بخارست در هاله ای از ابهام است.

یکی از جذابیت های جلسات اخیر، حضور یوردی آلبا در تمرینات زیر نظر تیتو ویلانواست. بعد از بازی مقابل منچستر یونایتد در گوتنبرگ، تیم صبح روز بعد در گوملا اولوی به تمرین پرداخت. این استادیوم از مکان های رقابت های لیگ قهرمانان بانوان اروپا در تابستان آینده است.

★★★هواداران بارسلونا★★★


تمام اعضای تیم اصلی صبح روز پنجشنبه در گوتنبرگ به تمرین پرداختند. تنها بازیکن غایب این تمرین دنی آلوز بود که به فعالیت هایی برای ریکاوری پیچ خوردگی قوزک پایش پرداخت. این بازیکن برزیلی در بازی گذشته مقابل منچستر یونایتد دچار مصدومیت شد اما مشکل او جدی به نظر نمی رسد و حتی ممکن است شانس حضور در آخرین بازی پیش فصل در بخارست را نیز، داشته باشد.

 

رامین بازدید : 78 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (2)

سرمربی بارسا گفت: «چیزی که همیشه در هر مسابقه ای به چشم می آید، نتیجه بازی است اما بازی چهارشنبه شب در برابر منچستر یونایتد، برای آماده سازی و هماهنگی تیمی بازیکنانی که در رقابت های یورو بازی کرده بودند، محک خوبی بود».

تیتو ویلانووا اظهار داشت: «ما می خواستیم دقایق بیشتری به بازیکنانی که از رقابت های یورو بازگشته بودند، بازی بدهیم و این همان کاری بود که دیشب انجام دادیم. منچستر یونایتد تیم فوق العاده ای است و آنها دوره تمرینی طولانی تری نسبت به ما داشته اند. ما روند خوبی را پشت سر می گذاریم. درست است که آنها می توانستند به گل برسند اما ما نیز در خلق موقعیت گلزنی خوب عمل کردیم». همچنین سرمربی آبی و اناری ها تأکید کرد که به میدان نرفتن مسی از ابتدای بازی، از قبل تصمیم گیری شده بود: «ما یکشنبه نیز بازی دیگری داریم و ما توافق کردیم که او به مدت 45 دقیقه به میدان برود».

★★★هواداران بارسلونا★★★


سرمربی اف سی بارسلونا در مصاحبه مطبوعاتی پس از چهارمین بازی پیش فصل در تابستان امسال اشاره ویژه ای به فونتاس و ویا، دو بازیکنی که دیشب از ترکیب تیم کنار گذاشته شدند، داشت: «آندره فونتاس در بخارست به میدان خواهد رفت. من پیش از بازی با او صحبت کردم و ما تصمیم گرفتیم دو روز دیگر برای آماده سازی به او فرصت بدهیم اما زمان بازگشت داوید ویا به احساس خود او بستگی دارد. او روز به روز احساس بهتری دارد اما ما باید فرصت کافی برای ریکاوری را در اختیارش قرار دهیم. من فکر نمی کنم او در بخارست به میدان برود».

 

رامین بازدید : 74 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)

شب گذشته در گوتنبرگ، بارسا در ضربات پنالتی منچستر یونایتد را در جام سوپر ماخن شکست داد. در اکثر اوقات بازی، بارسا کنترل میدان را در دست داشت؛ اما مهار پنالتی رونی توسط والدس باعث شد که تا دقیقه 90، نتیجه برابر باشد.

همانند فینال لیگ قهرمانان 2009 و 2011، پس از 90 دقیقه بازی بدون گل و کنترل بازی توسط بارسا و موقعیت های فراوان، بازیکنان بارسا 2 پنالتی وارد دروازه حریف کردند و پیروز میدان نام گرفتند. منچستری ها هم به خوبی پاس کاری های آبی اناری ها را کنترل کردند و موفق به ایجاد چندین موقعیت شدند؛ بهترین آن ها ضربه پنالتی رونی بود که نهایتا در دستان والدس جای گرفت. در اواخر بازی پینتو برای دومین بار مانع از گل شدن پنالتی شد که در نهایت باعث شد برد دیگری در بازیهای پیش فصل به نام بارسا ثبت شود.

★★★هواداران بارسلونا★★★


شروع قوی

ترکیب اولیه تیم ها حاکی از آن بود که این بازی برای هر دو تیم جدی و مهم است. بارسا با قوت بیشتری بازی را آغاز کرد، مالکیت توپ را در دست گرفت و فشار شدیدی را ترتیب داد که در پیش فصل تاثیر زیادی داشت. اینیستا -با یک ضربه دقیق- و مسی در پنج دقیقه اول خطراتی بر دروازه د خیا ایجاد کردند. یونایتد به دنبال توپ می دوید، در حالیکه مالکیت مطلقا در دست بارسا بود. وقتی تیم انگلیسی توپ را به دست آورد، آن را به بازیکنان کناری سپرد و نانی فرصت داشت تا با یک ضربه از راه دور دروازه بارسا را باز کند، اما ضربه او به خطا رفت. این یکی از معدود لحظاتی بود که دفاع بارسا آسیب پذیر به نطر رسید.

 

رامین بازدید : 68 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)

مدافع میانی بارسلونا معتقد است که مسی پیش از یک ماه تعطیلی این فصل آزموده شده است، اما اضافه کرد که او در تعطیلات فرم خود را از دست نداده است.

مونتویا بابت حضور در تیم اول هیجان زده است: «بسیار خوشحالم. نهایت تلاشم را به کار خواهم گرفت تا بتوانم بازی کنم، اما دنی آلوز بهترین دفاع راست جهان است».خاویر ماسکرانو و مارتین مونتویا دو بازیکنی بودند که برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی در استادیوم اولِوی، محل برگزاری چهارمین بازی پیش فصل بارسا، برگزیده شدند.

★★★هواداران بارسلونا★★★


مسی که با چهار گل در پیش فصل از دیگر بازیکنان گل های بیشتری زده، موضوع اصلی این کنفرانس بود. طبق گفته ماسکرانو: «لئو هنگام بازگشت از تعطیلات هم، آماده بود. در واقع، بازی های پیش فصل برای این در نظر گرفته می شوند که آمادگی خود را بازیابیم و سبک بازی خود را مرور کنیم، اما این یک ماه تعطیلی برای او مفید بوده؛ او این فصل نشاط بیشتری خواهد داشت».

 

رامین بازدید : 130 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

این مدافع میانی بارسا در 12 ژانویه مقابل اوساسونا در قالب رقابت های جام حذفی آسیب دید. در روز سه شنبه وی دوباره به آمادگی کامل خود رسید. در فصل گذشته رباط صلیبی زانوی راست فونتاس پاره شد و حضور در ادامه فصل را پس از آنکه زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد، از دست داد.

به دنبال بهبودی داوید ویا و کارلس پویول، آندری فونتاس سومین بازیکن تیم است که پس از یک دوره مصدومیت طولانی در این مقطع زمانی به بهبودی کامل می رسد. پس از بازگشت بازیکنان تیم از تعطیلات تابستانی، این مدافع میانی به همراه آنان به تمرین پرداخته است.

★★★هواداران بارسلونا★★★


هفت ماه ریکاوری

پاره شدن رباط صلیبی زانوی راست فونتاس در قالب رقابت های جام حذفی فصل گذشته، در تاریخ 12 ژانویه، در دقیقه 11 دیدار مقابل اوساسونا در رینو د ناوارا رخ داد. بارسا در مجموع رفت و برگشت آن دو دیدار 6-1 به پیروزی رسید. پس از عمل جراحی زانوی او، این مدافع مرکزی حضور در ادامه فصل را از دست داد و در طول هفت ماه گذشته برای بهبودی کامل خود مشغول مبارزه با مصدومیت بود. در نهایت تلاش های او در روز سه شنبه به نتیجه رسید و اعلام شد که وی بهبود یافته است و ممکن است بتواند در دو دیدار دوستانه آینده تیم در گوتنبرگ و بخارست به میدان برود.

 

رامین بازدید : 46 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

هافبک بارسا احساس می کند، این فشارها برای این است که نشان دهد بارسا مثل همیشه بسیار قوی است و می داند که برای بدست آوردن عناوین آنها باید در بهترین شرایط خود باشند. او احساس می کند که پیروزی در سوپرکاپ اسپانیا می تواند باعث افزایش روحیه تیم شود، اما کسب نتیجه در این فصل هیچگونه ارتباطی به این دیدار با رئال مادرید ندارد.

امروز صبح آندرس اینیستا در کنفرانس خبری گفت: «سرمربی تغییر کرده است، اما مسئولیت اصلی همچنان بر عهده بازیکنان است. این وظیفه ماست که هرچه در توان داریم برای ادامه راه بدهیم». او می داند که بارسا باید بهترین فوتبال خود را برای پیروزی در این فصل ارائه دهد. او گفت: «کلید همه چیز این است که توازن و تعادل درست را بیابیم و همه، نه فقط بازیکنان بلکه همه افرادی که در اطراف ما هستند، در جهت درست حرکت کنیم».

★★★هواداران بارسلونا★★★


درباره سرمربی جدید -تیتو ویلانووا، او گفت: «ما چند سالی در کنار هم بودیم، اما وظایف او دیگر مثل سابق نیست». اما این لزوماٌ به این معنی نیست که او باید فشار زیادی را متحمل شود، چون «ما در باشگاه همیشه خواستار بهترین های ممکن هستیم. امسال مثل هر سال دیگر است. مهمترین چیز برای تیم این است که مثل همیشه تشنه پیروزی باشد».

 

رامین بازدید : 35 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

ساعت 20:00 امشب به وقت محلی، منچستر یونایتد و اف سی بارسلونا، فینالیست های لیگ قهرمانان در سال های 2009 و 2011 در سوئد به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در هر دو فینال نام برده، بارسا پیروز از میدان خارج شده بود. یوردی آلبا، فونتاس و ویا، همگی برای کسب آمادگی لازم برای شروع فصل جدید، در رقابت های مینی تور حضور دارند.

منچستر یونایتد و اف سی بارسلونا غروب امروز در جدالی که تداعی کننده خاطرات فینال لیگ قهرمانان در سالهای 2009 و 2011 خواهد بود، در برابر هم صف آرایی خواهند کرد. این بار، این مصاف در گوتنبرگ و در چارچوب یک بازی دوستانه در پیش فصل و به درخواست بارسا برگزار خواهد شد. پس از سفر اخیر به پاریس و پس از تساوی 2-2 در برابر پاریسن ژرمن، تمامی اعضای تیم خود را برای این بازی دوستانه و همچنین بازی روز شنبه در بخارست که پیش از آغاز رسمی رقابت های لیگ در روز 19 اوت، برگزار می شوند، آماده می کنند.

★★★هواداران بارسلونا★★★


آلبا، فونتاس و ویا در ترکیب اصلی

کادر فنی تیم به منظور آماده سازی بازیکنان برای آغاز رقابت ها بر طبق تقویم رسمی، تصمیم به برگزاری دو بازی دوستانه در قالب رقابت های مینی تور در سوئد و رومانی گرفته اند. در این اردو، 24 بازیکن شرکت دارند که از جمله آنها می توان به یوردی آلبا، که اولین اردوی خود را با باشگاه تجربه می کند، اشاره کرد. همچنین فونتاس و ویا که هر دو از بند مصدومیت رها شده اند و مجوز پزشکی را دریافت کرده اند نیز در اردو حضور دارند. البته ویا هنوز بطور کامل آماده بازی کردن نیست. چند باریکن از تیم جوانان از جمله تیو، سرخیو روبرتو، لیه و رافینها نیز به همراه تیم سفر کرده اند، اما تیاگو، آبیدال،کوئنکا، مونیسا و دوس سانتوس در این اردو حضور نخواهند داشت.

 

رامین بازدید : 34 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

تیتو ویلانووا هر بازیکنی که امکان بازی داشته، مانند؛ یوردی آلبا و همچینین داوید ویا و فونتاس را برای دو بازی پیش رو در برابر منچستر یونایتد و دینامو بخارست دعوت کرده است. جاناتان دوس سانتوس بدلیل پیچ خوردگی قوزک پا سه شنبه تمرین نکرد و در بارسلون خواهد ماند.

بارسا به مرحله پایانی مسابقات خود در پیش فصل با بازی دوستانه در برابر منچستر یونایتد، روز چهارشنبه در ورزشگاه گوتنبرگ و بازی دیگری در برابر دینامو بخارست ، روز شنبه در پایتخت رومانی نزدیک می شود.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


لیست 24 نفره بازیکنان برای این تور کوچک آماده شده است. تعدای از بازیکنان مانند یوردی آلبا بعد از یک تابستان پرکار شامل جام ملتهای اروپا و بازیهای المپیک، چهارشنبه به تیم ملحق خواهند شد. داوید ویا و آندره فونتاس نیز در تیم حضور دارند؛ با اینکه شرایط آنها مساعد هست ولی هنوز مدتی برای دریافت مجوز کامل پزشکی برای بازی کردن زمان دارند و فونتاس نیز هنوز به صورت رسمی مصدوم محسوب میشود. در ضمن آدریانو کوریا نیز از مصدومیت قوزک پایش بهبود یافته و به تیم بازگشته است.

 

رامین بازدید : 36 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

آدریانو که به دلیل پیچ خوردگی قوزک پایش در تمرینات هفته ی گذشته سفر به پاریس را از دست داد، دیروز صبح به تمرینات بازگشت.

در حالی که چندی از بازیکنان بارسا ب یعنی سرجیو روبرتو، تیو، رافینها و دروازه بانی به نام ماسیپ به جلسه تمرین پیوستند، جاناتان دوس سانتوس که در بازی پاریس حضور داشت، به انجام فعالیت های ریکاوری خاصی پرداخت.


تیتو ویلانوا امروز عصر بازیکنانش را برای انجام تمرینی در استادیوم یولیوی به خرونا می برد. بازیکنان تیم اصلی پس از استراحت روز یکشنبه به همراه آدریانو که به سبب پیچ خوردگی قوزکش در بازی مقابل پاریس سنت ژرمن حضور نداشت، در زمین شماره 3 سیوتات اسپورتیوا به تمرینات باز گشتند. جاناتان دس سانتوس در باشگاه فعالیت های مخصوصی برای ریکاوری انجام داد.

 

رامین بازدید : 32 سه شنبه 17 مرداد 1391 نظرات (0)

این ستاره فرانسوی که در حال حاضر دوران نقاهت عمل پیوند کبد چهار ماه پیش را سپری می کند، فکر می کند که بتواند قبل از اتمام سال جاری دوباره به میادین بازگردد. این بازیکن در سفر بارسا به پاریس برای رویارویی با پاریس سنت ژرمن، با تیم همراه بود و به صورت افتخاری پا به توپ شد.

اریک آبیدال شنبه شب، پس از اتمام دیدار بارسا و پاریسن ژرمن اظهار کرد که امیدوار است بتواند تا اتمام سال جاری بازی کند و به میادین برگردد. وی در مصاحبه با شبکه سه بارسلونا گفت: «در حال حاضر من تمرینات جداگانه خود را در سالن ورزشی آغاز کردم و احساس خوبی دارم. من در مسیر صحیحی قرار گرفته ام و فکر می کنم که در ماه دسامبر قادر به بازگشت به فوتبال هستم». این خبر خوبی برای آبیدال است، وی همچنین اذعان داشت که زمان برگشتن او به میادین، به اندازه هدف اصلی، که بازی دوباره است، اهمیت ندارد.

barcelona-catalan


روز شنبه او در استادیوم پارس دس پرنسس برای سومین دیدار دوستانه تیم تیتو ویلانووا، به صورت افتخاری حضور داشت و پا به توپ شد. او از اینکه با بقیه اعضای تیم همسفر می شود خوشحال می شود. همچنین او گفت: «وضعیت من نسبت به سه ماه گذشته بهتر شده است. من به توصیه های پزشکان توجه کردم و هم اکنون احساس فوق العاده ای دارم. من می توانم سفر کنم و از فوتبال و تیم خود لذت ببرم». آبیدال در تاریخ 10 آوریل امسال عمل پیوند کبد را انجام داد.

رامین بازدید : 47 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (7)

عصر روز شنبه نابغه آرژانتینی در یک بازی خیریه به همراه هم تیمی هایش دنی آلوز، ماسکرانو و پینتو که در شهر میامی برگزار شد شرکت کرد.

لئو مسی روز تولد 25 سالیگیش را با انجام کارمورد علاقه اش جشن گرفت؛ بازی فوتبال. به دنبال بازی های دوستانه ای که دربگوتا و کانکیون انجام داد ، این بازیکن آرژانتینی در یک دیدار خیریه که در میامی برگزار می شد هم به همراه سه تن از هم تیمی هایش آلوز، ماسکرانو و پینتو شرکت کرد. بازیکنان شناخته شده دیگری همچون کاوانی، فالکائو، دروگبا و لوئیس سوارز نیز در این دیدار حضور داشتند. بازیکنان در قالب دو تیم قرار گرفتند؛ دوستان مسی و سایر بازیکنان جهان. در پایان این بازی با نتیجه مساوی 7-7 به پایان رسید.

fcb_-_rcd_mallorca_5_.v1332585194.jpg


دارنده سه عنوان بهترین بازیکن جهان عملکرد حیرت انگیزی داشت. مسی بازی را با سه گل و سه پاس گل به پایان برد. پنج هزار تماشگر در ورزشگاه سان لایف با وجود بارش شدید باران در تمام طول مسابقه از بازی خوب مسی و دیگر بازیکنان به وجد آمدند.

رامین بازدید : 41 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (1)

کاپيتان سابق توپچي ها معتقد است پرتغال با داشتن بازيکناني مانند ناني و کريس رونالدو در خط حمله بسيار خطرناک است .

                                                             

 

سسک فابرگاس، هافبک تيم ملي اسپانيا، در آستانه ديدار تيمش مقابل پرتغال در نيمه نهايي يورو 2012، به هم تيمي هايش هشدار داد که مراقب ضد حملات حريف باشند.

رامین بازدید : 34 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

بارسلونا و خوان کارلوس اونزوئه متقابلا تصمیم گرفتند تا قراردادی را که تا 30 ژوئن 2013 دو گروه را به هم پیوند می داد، لغو کنند.

بارسلونا از او به خاطر کارها و فداکاری هایش برای تیم اصلی تشکر می کند و در فعالیت های کاری آینده اش برای او آرزوی موفقیت دارد.

36145645438116640869.jpg


در دو مرحله به عنوان مربی دروازه بان

خوان کارلوس اونزوئه پس از 8 سال فعالیت به عنوان مربی دروازه بانان باشگاه، پیشنهاد وداع را مطرح کرد. اولین فعالیت او در باشگاه از سال 2003 در حالی که فرانک رایکارد به عنوان مربی بر روی نیمکت تیم حضور داشت، شروع شد و در سال 2010 به پایان رسید.

رامین بازدید : 68 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (5)

بازیکن مالیایی بارسا در مصاف با اسپورتینگ گیخون دومین گل فصلش را به ثمر رساند. وی پس از دیدار بارسا- رایو که در بیست و نهم نوامبر 2011 برگزار شده بود، اولین بار بود که در ترکیب اولیه تیمش به میدان می رفت.

بازی مقابل اسپورتینگ یک شب به یاد ماندنی برای سیدو کیتا رقم زد. بازیکن مالیایی بارسا که در مصاف با اسپورتینگ 90 دقیقه کامل برای تیمش بازی کرد، یکی از بازیکنان کلیدی آبی و اناری پوشان در این مسابقه بود، مخصوصا در زمانی که بارسا به گل پیروزی نیاز داشت. هافبک جنگنده بارسا که پس از بازگشت از مسابقات جام ملتهای آفریقا برای اولین بار در ترکیب تیمش قرار می گرفت، بعد از ضربه زیبای پای چپش که توپ را به گوشه بالایی دروازه پابلو فرستاد، شادمانی وصف ناپذیری به نیوکمپ آورد.


سیدو کیتا در پایان بازی شب گذشته تیمش گفت: «از نتیجه بازی بسیار خوشحالم، پیروزی در این بازی برای ما بسیار اهمیت داشت، چرا که 10 امتیاز از رقیب فاصله داریم». وی همچنین گفت: «ممکن بود مقابل این تیم متوقف شویم، اما در نهایت موفق شدیم سه امتیاز این بازی را از آن خود کنیم».
رامین بازدید : 54 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

مربی کاتالانها بازی دیشب را میدانی برای تقویت روحیه تیم می دانست. در این میان او به تمجید سیدو کیتا پرداخت که گل برتری بخش بارسا را به ثمر رساند و عملکرد و رفتاری عالی در زمین از خود به نمایش گذاشت.

پپ گواردیولا نمایش بازیکنانش در برابر اسپورتینگ گیخون را مسرت بخش خواند و گفت: «ما برنده بازی ای بودیم که حریف کاملا دفاعی کار کرد و اتفاقات بازی به نفع ما رقم نمی خورد. از عملکرد تیم بسیار خوشحالم. آنها تواناییهای خود را بار دیگر به همگان نشان دادند و با روحیه جنگنده خود بازی حماسی شکل دادند و لحظاتی به یاد ماندنی را برای طرفداران رقم زدند».


علی رغم غیبت مسی در بازی دیشب، مربی می داند که تیمش به خوبی با غیبت او کنار آمد و گامی مثبت به جلو برداشته است.
رامین بازدید : 90 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (1)

پارگی کوچک ماهیچه، در پای راست مهاجم شیلیایی بارسا، موجب مصدومیت الکسیس شد.

الکسیس سانچز، در نیمه دوم بازی شب گذشته بارسا مقابل اسپورتینگ به میدان آمد، اما بدلیل مشکلی که در ماهیچه پای خود احساس می کرد موفق نشد بازی را به پایان برساند.


طبق گزارش تیم پزشکی بارسا، این مهاجم دچار پارگی خفیف ماهیچه در پای راست شده است و به مدت 10 الی 15 روز قادر به تمرین با بارسا نخواهد بود.
رامین بازدید : 40 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

مربی بارسلونا که زمانی به عنوان بازیکن مربی باسکی فعالیت می کرد، در خصوص گیخون این چنین توضیح می دهد: «آنها تیمی تهاجمی، دارای بازی مستقیم و همچنین شخصیت تیمی هستند».

میدان شنبه شب در قالب لالیگا در نیوکمپ کمی غیر معمول خواهد بود؛ بازی ای که باید بدون مسی، بوسکتس و آبیدال انجام گیرد. بارسا در این مسابقه باید با تیمی روبه رو شود که یکی از کهنه کاران لالیگا، خاویر کلمنته، هدایت آن را به عهده دارد. مربی بارسا معتقد است: «شکست دادن تیم های او سخت خواهند بود. تیم آنها دارای بازی تهاجمی و مستقیم است. آنها از شخصیت بالای تیمی برخوردارند. فکر نمی کنم بازی فیزیکی را پیش رو داشته باشیم. در تیم ملی او هیچ گاه اجازه بازی تخریبی به ما نمی داد، در واقع روش بازی او کاملا تهاجمی است».


سبکی غیرقابل کاربرد

بازی امشب تقابل دو سبک فوتبال متفاوت است؛ مالکیت توپ بالا و کنترل بازی توسط بارسلونا در برابر بازی مستقیم گیخون. گواردیولا گفت: «من سبک بازی کلمنته را می دانم؛ او انتقال سریع توپ از خط هافبک به مهاجمین و پایه ریزی حملات سریع را در دستور کار قرار می دهد. اگر ما نیز بتوانیم با این بازیکنان چنین کاری انجام دهیم قطعا موفق خواهیم بود. خواسته ما نیز این چنین است که تنها با چند پاس خلق موقعیت کنیم اما این روش برای تیمی که هر سه روز یک بازی انجام می دهد غیر ممکن است، چون در انتها به مصدومیت تمامی بازیکنان منجر می شود».
رامین بازدید : 126 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

بارسلونا برای بازی خانگی با تیم اسپورتینگ، تعدادی از بازیکنان خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و ما در اینجا به انتخاب های گواردیولا برای جانشینی این بازیکنان می پردازیم.

بارسلونا تا به اینجای فصل در برخی دیدارها نتوانسته است از بازیکنانی چون مسی، بوسکتس و یا آبیدال استفاده کند؛ مسی و بوسکتس به دلیل دریافت 5 کارت زرد محروم هستند و مدافع فرانسوی نیز مصدوم است.


بازیکن آرژانتینی در 6 بازی از ابتدا در ترکیب حضور نداشته است و سرجیو بوسکتس و اریک آبیدال به ترتیب 14 و 9 بازی تیم را از دست داده اند. در ادامه به انتخاب های موجود برای جانشینی آنها می پردازیم.
رامین بازدید : 50 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

بازیکن شیلیایی آبی و اناری پوشان آخرین بازیکنی بود که بعد از بازگشت از بازیهای ملی به تمرینات تیم ملحق شد. وی در تمرین دیروز عصر تیمش حضور یافت. گواردیولا برای دیدار با اسپورتینگ گیخون، 19 بازیکن را به تمرین فراخوانده که شامل 15 بازیکن از تیم اصلی و 4 بازیکن از تیم ب می باشد.

الکسیس سانچز بعد از بازگشت از بازی شیلی مقابل غنا که اواسط هفته جاری در فیلادلفیای آمریکا برگزار شد، دیروز عصر در تمرینات بارسا حضور یافت. روز گذشته به دستور جوزپ گواردیولا، مهاجم آبی و اناری پوشان به جمع 18 بازیکن فرخوانده شده برای دیدار با اسپورتینگ گیخون (شنبه ساعت 20:00 به وقت محلی) ملحق شد و همگی در زمین شماره یک سیوتات اسپورتیوا به تمرین پرداختند.



گواردیولا در غیاب مسی و سرجیو بوستکس به مصاف استوریان ها می رود. آبیدال نیز به خاطر مصدومیت در بازی فرانسه و آلمان نمی تواند در این بازی حاضر باشد. حضور تیاگو هم به دلیل آسیب دیدگی درشت نی پای راستش در هاله ای از ابهام قرار دارد. گواردیولا برای پر کردن جای خالی این نفرات، 4 تن از بازیکنان تیم ب شامل تیو و مونیسا که هر دو در تمرینات روز پنج شنبه هم حاضر بودند و همچنین جاناتان دوس سانتوس و سرگی روبرتو را به تمرینات امروز تیمش فراخوانده است.
رامین بازدید : 109 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (2)


در جديدترين رده‌بندي بهترين باشگاه‌هاي فوتبال جهان که از سوي فدراسيون بين‌المللي تاريخ و آمار فوتبال اعلام شد.در فهرست اعلام شده، باشگاه بارسلونا با 369 امتياز همچنان بهترين باشگاه جهان است و رئال مادريد رقيب سنتي اين تيم با 292 امتياز در رده دوم جاي گرفته است.

* فهرست بهترين باشگاه‌هاي جهان

1- بارسلونا اسپانيا (369 امتياز)
2- رئال مادريد اسپانيا (292 امتياز)
3- سارسفيلد آرژانتين (291 امتياز)
4- منچستر يونايتد انگليس (255 امتياز)
5- منچستر سيتي انگليس (251 امتياز)
6- يونيورسيداد سانتياگو شيلي (245 امتياز)
7- يونيورسيداد کاتوليکا شيلي (232.5 امتياز)
8- سانتوس برزيل (231 امتياز)
9- شالکه آلمان (230 امتياز)
10- ليبرتاد پاراگوئه (227.5 امتياز)




رامین بازدید : 57 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

گواردیولا مراحل آماده سازی تیمش برای رویارویی شنبه شب با اسپورتینگ گیخون در نیوکمپ را آغاز کرده است.

بعد از دو روز تعطیلی، بازیکنانی که اکثرا به همراه تیم های ملی خود در دیدارهای دوستانه حضور داشتند در سیوتات اسپورتیوا به تمرین پرداختند. در واقع 14 نفر از بازیکنان تیم اصلی شامل: والدس، پینتو، کیتا، آلوز، ماسکرانو، پیکه، پویول، بوسکتس، سسک، کوئنکا، ژاوی، اینیستا و آدریانو به همراه دو بازیکن بارسا ب، تیو و موینسا، در تمرین حاضر بودند.


4 غایب

تیاگو و آبیدال که در بازی های ملی خود دچار مصدومیت شده اند در تمرین گروهی حاضر نشدند. لئو مسی، که در بازی با اسپورتینگ محروم خواهد بود تا دوشنبه در تعطیلات به سر می برد. الکسیس هم که در بازی شیلی

حضور داشته است، برای تمرین امروز به تیم پیوست.


جلسه تمرینی عصر جمعه


ساعت 18 جمعه، تیم جلسه تمرینی دیگر را در سیوتات اسپورتیوا برگزار کرد و بعد از آن نیز گواردیولا مصاحبه مطبوعاتی انجام داد.




رامین بازدید : 86 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

آبیدال، مدافع فرانسوی بارسا، برای 10 روز قادر به تمرین نخواهد بود، در حالیکه تیاگو، هافبک تیم با مشکلات مصدومیت درشت نی پای راست خود مواجه شده است.

آبیدال و تیاگو نتوانستند در تمرین عصر پنجشنبه، پس از بازی های دوستانه ملی، برای بازی مقابل اسپورتینگ شرکت کنند. طبق گزارش تیم پزشکی، اریک آبیدال بازی تیم ملی کشورش را با کشیدگی عضله ران به پایان رسانده است. آسیب دیدگی آبیدال امروز مورد برسی های بیشتر قرار گرفت و مشخص شد که این بازیکن برای 10 روز قادر به تمرین نخواهد بود.



تیاگو آلکانتارا، در جلسه تمرین تیم ملی اسپانیا، متوجه درد در پای راست خود شد. تست های پزشکی نشان داد که استخوان درشت نی پای راست این بازیکن دچار مشکل شده است؛ روند بهبودی تیاگو، مشخص خواهد کرد که او چه مدت در خدمت تیم نخواهد بود. همچنین، لیونل مسی نیز بازی بارسلونا مقابل اسپورتینگ را بدلیل محرومیت از دست خواهد داد.




رامین بازدید : 115 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)
Xavi Hernandez - Barcelona

 مدیر برنامه های ژاوی، هافبک بارسا، اعلام کرد این بازیکن باتجربه علاقه ای به پیوستن به پاریسی ندارد.

رسانه های اسپانیایی روز گذشته اعلام کردند باشگاه پاری سن ژرمن قصد دارد از تردیدهایی که در مورد ادامه حضور گواردیولا در نوکمپ وجود دارد، استفاده کند و این بازیکن باتجربه را به خدمت بگیرد.

براساس گزارش ها، این باشگاه پاریسی آماده است تا با پرداخت 80 میلیون یورو که در قرارداد ژاوی ذکر شده، او را به خدمت بگیرد اما مدیر برنامه های این ملی پوش اسپانیایی این شایعه را رد کرد.

او در گفتگو با آر ام سی اسپورت گفت:" ژاوی تا سال 2014 با بارسا قرارداد دارد  و برنامه ای برای ترک این باشگاه ندارد."

این ستاره 32 ساله که اولین بازی اش برای تیم اول بارسا را در سال 1998 انجام داد، در این فصل 30 بازی برای کاتالان ها انجام داده است.




رامین بازدید : 39 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (1)

اسپورتینگ گیخون از 40 باری که تا به حال به نیوکمپ آمده است تنها موفق به کسب یک برد شده است، همچنین آن ها تجربه 9 شکست متوالی در نیوکمپ را هم دارند.

اسپورتینگ گیخون که رقیب بعدی بارسا در نیوکمپ می باشد، موفقیت های بسیار کمی را در این ورزشگاه تجربه کرده است. از 40 دیداری که آن ها در نیوکمپ بازی کرده اند، تنها یک بار با پیروزی از میدان خارج شده اند. آن پیروزی هم به سال های دور بر می گردد. گیخون در فصل 1986/87 موفق به پیروزی 4-0 شده است، این پیروزی تنها برد این تیم در نیوکمپ است. از آن زمان به بعد کفه ترازو نشان از برتری کاتالان ها نسبت به اهالی آستوریان می دهد؛ 14 برد برای بارسا و تنها یک تساوی.



11 سال غیبت

در واقع اسپورتیگ 9 بازی پیاپی است که در خانه بارسا شکست می خورد. قرمز و سفید ها در سال 1998 به دسته پایین تر اسپانیا سقوط کردند، آن ها 11 سال انتظار کشیدند تا اینکه دوباره به لالیگا بازگشتند. بعد از صعود دوباره گیخون به لالیگا، بارسا همه بازی هایش را در نیوکمپ مقابل این تیم پیروز شده است. 3-1 (2008/09)، 3-0 (2009/10) و 1-0 (2010/11). در آخرین دیدار این دو تیم در نیوکمپ تک گل داوید ویا سرنوشت ساز شد و بارسا با نتیجه 1-0 آن دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت.




رامین بازدید : 36 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

جوزپ گواردیولا در آستانه شکستن دو رکورد دیگر بارسلونا قرار دارد؛ او یک پیروزی دیگر با رکورد رینوس میشل و یک گل با آمار رایکارد فاصله دارد.

گواردیولا همچنان در راه کسب افتخارات بیشتر پیش می رود. او در آستانه شکستن دو رکورد دیگر برای باشگاه است؛ کسب یک پیروزی دیگر در لالیگا مصادف با برابری او با نتایج مارینوس میشل است و به ثمر رساندن یک گل دیگر، باعث می شود تیم به تعداد گل هایی دست پیدا کند که در تمام مدت مربیگری رایکارد به ثمر رسانده بود. پشت سر گذاشتن این رکوردها، شنبه این هفته در برابر اسپورتینگ گیخون امکان پذیر است.


104 برد در لالیگا

گواردیولا سومین مربی است که ببیشترین بردها را برای باشگاه رقم زده است. این مربی از 138 بازی که بر روی نیمکت بوده است موفق به برد 104 تای آن شده، در واقع 75.3 درصد آمار پیروزی های او بوده است که بیشتر از هر مربی دیگر برای بارساست. او تنها یک بازی دیگر با رکورد 105 مسابقه میشل فاصله دارد. میشل، مربی هلندی که در دو نوبت مربیگری بارسا را به عهده داشت، 204 مسابقه را رهبری کرده که تا اینجا 70 فرصت بیشتر از گواردیولا در اختیار داشته است. فرانک رایکارد با 112 بازی در جایگاه دوم و بعد از یوهان کرایوف قرار دارد، یوهان کرایوف موفق به کسب 184 پیروزی در لالیگا شده است.




رامین بازدید : 39 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

الکسیس در بازی دوستانه ای که زیر باران شدید فیلادلفیا برگزار شد، یکی از برجسته ترین بازیکنان تیم ملی کشورش بود. الکسیس یکی دیگر از بازیکنان بارسا بود که در این هفته برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

صبح امروز، او 90 دقیقه برای شیلی مقابل غنا بازی کرد. این بازی که در زمین PPL فیلادلفیا برگزار شد، در نهایت با تساوی 1-1 به اتمام رسید. در این بازی که زیر بارش شدید باران برگزار می شد، ریچارد مپونگ در دقیقه 42 موفق به گلزنی برای تیم آفریقایی شد. تیم شیلیایی با درخشش الکسیس، که قدرت حمله این تیم بود، در تلاش برای برگرداندن نتیجه این بازی بود. فشار شیلی ادامه داشت تا اینکه این تیم در دقیقه 69 ده نفره شد، ماتیاس کمپوس بازیکن تیم ملی شیلی از زمین مسابقه اخراج شد، ده نفره شدن شیلی باعث تا این تیم چند دقیقه متعادل تر بازی کند. در دقیقه 75، ماتیاس فرناندز پس از اینکه در درون محوطه جریمه بر روی الکسیس سانچز خطا شد و پنالتی اعلام شد، نتیجه مسابقه را 1-1 کرد. پس از مساوی شدن بازی، شیلی در پی به ثمر رساندن گل بعدی و پیروزی بازی بود اما سر انجام این دیدار با نتیجه 1-1 مساوی به پایان رسید.


دوس سانتوس در ترکیب آغازین مکزیک بود

در دیدار های ملی دیگر، جاناتان دوس سانتوس بازیکن بارسا ب نیز برای تیم ملی کشورش ایفای نقش کرد. بازیکن بارسا از ابتدای این دیدار دوستانه، مقابل کلمبیا در میدان حاضر بود. این بازی در میامی انجام شد. این دیدار در انتها با شکست مکزیک همراه بود و کلمبیا با گل های فالکائو و کوادرادو، 2-0 مکزیک را شکست داد. دوس سانتوس نیمه اول این دیدار را در کنار برادرش، جیوانی دوس سانتوس که او هم قبلا در بارسا بود بازی کرد و همچنین حضور در کنار ستاره ای دیگر به نام رافا مارکز که بین سال های 2003 تا 2010 پیراهن بارسا را به تن کرده بود را تجربه کرد.




رامین بازدید : 97 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

آرژانتین به لطف درخشش ستاره اف سی بارسلونا از سد سوئیس گذشت. مسی در این بازی هتریک کرد و ماسکرانو نیز 90 دقیقه کامل در ترکیب آرژانتین حضوری موثر داشت.

اریک آبیدال نیز 90 دقیقه کامل برای فرانسه بازی کرد، فرانسه تیم آلمان را در برمن با نتیجه 2-1 شکست داد. این پیروزی هجدهمین بازی بدون شکست برای فرانسه تحت هدایت لوران بلان محسوب می شد.



فرانسه در برمن به پیروزی رسید

اریک آبیدال در مصاف تیم ملی کشورش مقابل تیم یواخیم لو در ترکیب اولیه تیم لوران بلان قرار گرفت. این مسابقه یک فرصت عالی برای آماده سازی تیم فرانسه پیش از رقابت های یورو 2012 در تابستان سال جاری فراهم کرد. فرانسه در دقیقه 21 بازی به لطف گلزنی ژیرود از رقیب جلو افتاد. در دقایق پایانی نیمه دوم نیز مالودا یکبار دیگر برای فرانسه گلزنی کرد. گل کاکائو برای آلمان اختلاف بازی را به حداقل رساند اما نتیجه نهایی این مسابقه پیروزی 2-1 برای فرانسه بود.




رامین بازدید : 34 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

باشگاه بارسلونا از زمان تشکیل تا به حال 4 بازی در بیست و نهم فوریه انجام داده است. در این خبر بر این 4 بازی و اتفاقاتی که در آنها رخ داده است، مروری کوتاه خواهیم داشت.

1948 - بارسا 6-0 سویا

این بازی در هفته 22 لیگ فصل 1947 /48 برگزار شد که در آن زمان رقابت سختی ما بین بارسا و والنسیا وجود داشت. در آن فصل انریکه فرناندز اروگوئه ای هدایت بارسا را بر عهده داشت؛ 6 گل این بازی توسط بازیکنانی چون سزار 3 گل، فلورنسیو 2 گل و تک گل گونزالووی سوم به ثمر رسید.
ولاسکو، الیاس، کورتا، گونزالووی سوم، کالوت، گونزالووی دوم، باسورا، سی گوئر، سزار، فلورنسیو و واله ترکیب بازیکنان بارسا در بازی مقابل سویا را تشکیل می دادند که درهمان نیمه اول با نتیجه 5-0 از رقیب خود پیش افتادند. در انتها بارسا با 2 امتیاز بیشتر نسبت به والنسیا و با 37 امتیاز به قهرمانی لیگ رسید.


1976 -راسینگ 2-1 بارسا

اما 28 سال بعد همه چیز خیلی متفاوت بود. این بازی در هفته بیست و چهارم فصل 1975/46 صورت گرفت و بارسا با شکست 2-1 در این بازی در ساردینرو، 5 امتیاز از تیم رئال مادرید و 4 امتیاز از تیم اتلتیکو مادرید عقب افتاد. در آن فوریه سرمربی آلمانی بارسا، هنس ویسویلر، بازیکنانی چون مورا، تام دلا کروز، میگوئل، آلبلادژو، کاستاس، کورومیناس، رکساچ، سوتیل، کرایوف، آسنسی و میر در ترکیب اصلی جای داده بود و نیسکنز و مارسیال در خارج از زمین قرار داشتند؛ بارسا بازی را به تیم با انگیزه ریسینگ با گلهای زوویریلا (کسی که یک سال به بارسا پیوست) و آیتور آگوایره واگذار کرد و گل دقایق پایانی میر مانع شکست بارسا نشد. رئال به قهرمانی لیگ رسید و بارسا با 5 امتیاز کمتر به مقام دوم لیگ دست یافت.




تعداد صفحات : 2

درباره ما

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با کدام سیاست موافقید؟
    به نظر شما بارسلونا امسال با مربیگری تیتو ویلانوا چه مقامی را به دست خواهد آورد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 137
  • بازدید کلی : 6,078